home   english   sitemap   galerie   artclub   orient online   jukebox   litbox   termine   shop
musik literatur journalismus malerei
ELVIS PRESLEY PAGE
(Deutsch:) Willkommen auf der Elvis-Seite von Anis Online. Elvis Presleys Botschaft war: "Ich muss mich einfach dazu bewegen", und bis heute wüsste ich keine bessere. Deshalb habe ich auch die vier Collagen gemacht, die man auf dieser Seite sehen kann. Ich bin Elvis-Fan, seit ich 12 oder so war. Jahrelang hörte ich nichts anderes. Seine Musik, seine Spiritualität und sein Humor haben mich sehr beeinflusst. (English:) Welcome on the Elvis page of Anis Online. Elvis Presley's message was: "I can't help but move to it", and until today I cannot think of a better one. Therefore I created the four collages on this page. I've been an Elvis fan since I was 12 or so. I had not listened to any other music for years. His songs, his spirituality, and his humor have influenced me a lot.

Elvis vs. Spankox
"Re: Versions"
Im Artclub: Zum Tanzen gut: Elvis-Sound des 21. Jahrhunderts (CD-Rezension 2009) // In the Artclub: Dance on with the Elvis Sound of the 21st Century (CD Review 2009)
Elvis im Buch
"Rock'n'Roll.
Nachricht von Ozzy Balou"

(2002):
EXTERNAL LINKS
The Official Elvis Homepage
www.elvisnews.com
www.elvisdirectory.co.uk
Wikipedia (English)
Wikipedia (Deutsch)
ELVIS AUF ANIS ONLINE:
Statement über Elvis (engl/dt)
Statement über Elvis (2)
Zeitungsartikel von 1985
Bambus # 64: ROCK AND ROLL
Loving Jay # 36: Elvis Heutenauer (engl/dt)
16.3.3 (Dieter Z.); 17.1.2 (Roger B.); 16.3.6 (Dieter Z.); 20.3.2 (Silke P.); 21.3.2 (Dieter Z.); 22.4.3 (Roger B.); 27.2.3 (Maja B.); 30.4.7 (Ozzy); 35.3.3 (Roger B.); 36.1.1 (Oliver); 37.2.3 (Hermann T.); 41.4.2 (Dieter Z.); 44.2.1 (Ozzy); 52.2.2 (Dieter Z.); 53.1 (Mo); 57.2 (Hartmut R.); 71.5.1 (Dieter Z.); 72.4.3 (Roger B.); 75.4 (Thomas G.); 76.4.1 (Lutfi M.); 79.5 (Mo); 81.5.3 (Marwan J.); 83.2.6 (Chong); 84.1.3 (Ulrich S.); 84.2.1 (Dieter Z.); 84.5.2 (Mark R.); 85.1.5 (Ozzy); 87.1.4 (Karin R.); 90.4.5 (Jens K.); 96.23 (Dieter Z.) "Blue Suede Shoes": 71.5 (Dieter Z.); 75.5.1 (Marco H.); Fame and Fortune: 71.5.5 (Dieter Z.); "Heartbreak Hotel": 79.5.1 (Mo); "King Creole": 44.2.1 ; "Let's be Friends": 34.1; "Love me tender": 84.2.1 (Dieter Z.); "Milkcow Blues Boogie": 53.1.2 (Mo); "Promised Land:" 91.1.2 (D. Hofstaedter); "Shake, Rattle & Roll": 16.3.6 (Dieter Z.); 77.3 (Mr. Sunbird)
"The Sun Collection", Elvis' erste Lieder, bevor er im November 55 den Vertrag mit RCA unterschrieb und nach New York ging. Aufgenommen ist diese Platte mit nur einem leichten Schlagzeug, Scotty Moore's typischer E-Gitarre, Bill Black am Bass und Elvis natürlich. So wie auf dem Bild "Blue Elvis" oben. Es ist die beste Platte. "The Sun Collection", Elvis' first songs, before he signed the deal with RCA in November 55 and went to New York. It is recorded with only light drums, Scotty Moore's typical E-guitar, Bill Black on bass, and Elvis, of course. Like on the picture "Blue Elvis" above. It is the best album.
Der Mitschnitt des NBC-TV Specials von 1968. Das war die Zeit seines Comebacks. Er singt die alten Hits als Medleys, schneller und mit aufwendigen, bläserbetonten Arrangements, dazu neue Songs wie "Guitar Man", "Memories" und "If I can Dream". Auch Gospels sind dabei. Viel Action. The original soundtrack recording from his NBC-TV Special in 1968. That was the time of his comeback. He sings the old hits as medleys, faster and with complex, wind instruments emphasized arrangements, with new songs like "Guitar Man", "Memories" and "If I can Dream". Also with some gospel songs. A lot of action.
"That's the way it is" von 1970. Eine Platte, die nie alt wird. Sie ist sehr easy, eine Sommerplatte. Schöne Lieder, gute Arrangements, und die einzelnen Songs passen gut zu einander. Die Platte ist zusammen mit dem gleichnamigen Dokumentarfilm von Denis Sanders entstanden. "That's the way it is" from 1970. An album that never grows old. It is very easy music, a summer album. Beautiful songs, good arrangements, and the individual songs fit very well together. The album appeared together with the documentary under the same name, directed by Denis Sanders.